FAQ

Välkommen till vår FAQ. Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna om våra produkter, material, frakt och returer. Om du har några ytterligare frågor, tveka inte att mejla oss på hello@greenlaces.se.

Frakt & Leverans

Vilka leveransmetoder erbjuder ni?

Vi erbjuder för närvarande DHL som leveransmetod. Fraktkostnaden är 49 SEK

Till vilka länder levererar Green Laces?

Vi levererar till alla länder med DHL.

Hur snabbt kan jag förvänta mig att få min leverans?

Vi har en leveranstid på 2-3 arbetsdagar inom Norden. Du kommer att få ett mejl när ditt paket är på väg till dig. Ungefär 5-7 arbetsdagar utanför Norden.

Hur vet jag när mitt paket har lämnat lagret?

När ditt paket har lämnat lagret får du ett mejl som informerar dig om att paketet är på väg till dig.

Du kommer även att få ett SMS från DHL med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket från utlämningsstället kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 14 dagar. Vi tar ut en avgift på 150 SEK för ej uthämtade paket.

Hur kan jag spåra min order?

När ditt paket har lämnat lagret får du ett SMS från DHL med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.

Returer & Byten

Vad har ni för returpolicy?

Vi hoppas att du tycker om dina varor lika mycket som vi gör. Men om du behöver göra en retur, vänligen notera att vi inkluderar returfraktsedel i våra paket. Du kan returnera din beställning inom 14 dagar från att du tagit emot den, och alla varor kan returneras – även sådana som köpts på rea.

Alla returnerade varor granskas noggrant av vårt lager. För att få full återbetalning måste varorna vara i samma skick som när du fick dem, med alla lappar kvar och originalskokartongerna oskadda. Vi accepterar inte returer på varor som visar tecken på användning eller slitage.

Av säkerhetsskäl görs återbetalningar endast till samma kort eller konto som användes vid köpet. När vi återbetalar ett kortköp krediteras ditt kort med ett unikt referensnummer som identifierar transaktionen. Dina kortuppgifter lagras aldrig av Green Laces.

Hur returnerar jag min beställning?

1. Fyll i returformuläret som medföljer din beställning och lägg det i returpaketet.
Skicka ett mejl till hello@greenlaces.se med ditt ordernummer och be om ett returfraktnummer.
Du får gärna skriva en rad om varför du vill returnera varan – det hjälper oss att utveckla både verksamheten och vårt produktsortiment.

2. Vi skickar dig ett fraktnummer som du tar med till närmaste DHL-ombud. DHL-ombudet sköter sedan etikettering och skickar paketet tillbaka till oss.

3. Vänligen packa varorna noggrant – när vi har godkänt returen justerar vi din betalning. Om varorna är tydligt använda eller om originalförpackningen är skadad kommer vi tyvärr inte kunna godkänna returen.

Vad kostar det att returnera?

Returfrakten kostar 75 SEK och dras av från det belopp du får tillbaka för din beställning.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

När vi har behandlat återbetalningen kommer beloppet att betalas till ditt kort inom 14 arbetsdagar. Vid fakturabetalning justeras beloppet omedelbart, och för delbetalningar uppdateras beloppet när du mottar din faktura.

Kan jag byta till en annan storlek eller färg?

Om du vill byta din vara till en annan storlek eller färg, vänligen följ dessa steg:

1. Skicka ett mejl till hello@greenlaces.se med ditt ordernummer och be om att byta din produkt till en annan storlek eller färg.

2. Vi skickar dig ett fraktnummer som du tar med till närmaste DHL-ombud.

3. Fyll i returformuläret och ange att du vill göra ett byte.

5. DHL-ombudet sköter sedan etikettering och skickar paketet tillbaka till oss.

6. När vi har mottagit ditt byte kommer vi självklart att skicka den storlek/färg du önskar byta till.

Hur gör jag en reklamation?

Om du vill göra en reklamation och tror att det beror på ett tillverkningsfel, vänligen informera oss. Skicka bilder tillsammans med en förklaring till hello@greenlaces.se, så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

När vi tar emot en reklamation hanterar vi den i prioritetsordning enligt följande policy:

  • Vi undersöker möjligheterna att reparera produkten. Om problemet kan lösas genom reparation, är det att föredra. Vi motsätter oss starkt en slit-och-släng-mentalitet och strävar efter att inte bidra till slöseri med användbara produkter.

  • Vi ersätter din produkt med en ny.

  • Du får en återbetalning, ett ersättningsprodukt av lika värde eller, om du föredrar det, ett butikskredit.
Kan jag avbryta en order?

Du har rätt att ångra din beställning inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning.

Jag vill lägga till en produkt eller ändra min beställning, hur gör jag det?

Du är välkommen att mejla oss på hello@greenlaces.se, så hjälper vi gärna till om det är möjligt. Dock kan vi inte garantera att det går att genomföra.

Material & Produkter

Vilken skostorlek ska jag välja?

En storleksguide finns på varje produktblad för att hjälpa dig att välja rätt storlek. Om du vill ha mer precision, kontakta vår kundtjänst på hello@greenlaces.se.

Bör jag gå upp eller ner i storlek i VEJA?

Vi rekommenderar att du går upp en storlek från den du normalt använder.

Allmänt

Har ni en kundtjänst?

Ja. Vår kundtjänst är öppen på vardagar och vi svarar så snabbt vi kan, vanligtvis inom en arbetsdag.

E-post: hello@greenlaces.se.

Vilka sociala mediekanaler kan jag följa Green Laces på?

Våra kanaler: Instagram & Facebook.

Hur använder jag en rabattkod?

Klicka på varukorgen och gå till kassan, till vänster ser du en översikt över dina produkt(er) och under den finns ett fält för rabattkod. Lägg till koden i fältet och klicka på "tillämpa" bredvid koden, så uppdateras det totala beloppet.

Observera att du inte kan kombinera koden med andra rabatter. Om du vill ta bort koden, klicka bara på krysset i det högra hörnet av koden.

Har ni en fysisk butik?

Ja, vi har en butik i Stockholm, Sverige. Vår butik ligger på Götgatan 28.

Öppettider:
Måndag-Fredag: 12:00 - 18:00
Lördag: 12:00 - 17:00
Söndag: 13:00 - 16:00