HEM › INFORMATIONÅNGERRÄTT, RETUR OCH REKLAMATION

ÅNGERRÄTT, RETUR OCH REKLAMATION

Retur & byte

Om varorna du köpt av någon anledning inte motsvarar dina förväntningar kan du självklart returnera dem. Du har öppet köp samt ånger- och bytesrätt i 14 dagar.

Var försiktig med de varor du vill returnera, packa dem väl och avlägsna inte eventuella etiketter.
Om varorna är synligt använda och/eller om originalförpackningen är skadad godkänns inte returen.

  1. Fyll i returblanketten som medföljer ditt köp och lägg i returpaketet.
  2. Skicka ett mejl till hello@greenlaces.se där du anger ditt beställningsnummer och ber om sändningsnummer för retur.
    Skriv gärna en rad och berätta varför du vill returnera varan. Det hjälper oss förbättra och utveckla vår verksamhet samt vårt sortiment.
  3. Vi skickar sändningsnummer till dig vilket du tar med dig till närmsta DHL-ombud.
    DHL-ombudet ombesörjer sedan etiketteringen och skickar paketet i retur till oss:

    Green Laces AB
    Hökens gata 7
    116 46 Stockholm

    Notera att returer inte får skickas som postförskott eller efterkrav – dessa kommer vi inte lösa ut.

    Packa dina varor med omsorg – så fort vi godkänt returpaketet justerar vi betalningen.

Återbetalning görs av säkerhetsskäl endast till samma konto som den ursprungliga betalningen gjordes ifrån. Vid återbetalning av kortköp krediteras ditt kort med hjälp av ett unikt referensnummer som identifierar transaktionen. Din kortinformation sparas aldrig av Green Laces.

Reklamation

Du har som konsument enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäcks.
Om det skulle vara något fel på en produkt du köpt hos oss och du anser det är ett fabrikationsfel som är orsaken ber vi dig snabbt informera oss.
Mejla gärna bilder samt en förklaring till hello@greenlaces.se så återkommer vi till er snarast.

När vi får in en reklamation hanterar vi dem i prioriteringsordning enligt följande policy:

  1. Vi försöker hitta alternativ till att laga produkten. Om felet kan återställas med lagning är det att föredra. Vi är starkt emot en slit- och slängmentalitet och arbetar för att inte bidra till ett växande sopberg.
  2. Vi byter din produkt mot en ny.
  3. Du får pengarna tillbaka, du ersätts med en annan produkt med samma värde eller om du önskar ett tillgodokvitto.

    Kommunikation är viktigt för oss, så hör av dig om du har funderingar kring ditt köp.

Om du som kund och vi som företag inte kan komma överens i en fråga som rör ett köp är vi beredda att medverka i en tvistlösning inom ramen för Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Kontaktuppgifter ARN, Box 174, 101 23 Stockholm; www.arn.se

Tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel kan prövas enligt EU-kommissionens plattform https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Vi strävar alltid efter att göra vårt yttersta för att du som kund ska bli nöjd.