Ångerrätt, retur & byte

Ångerrätt, retur och reklamation

Om varorna du köpt av någon anledning inte motsvarar dina förväntningar ska du självklart returnera dem. Du har öppet köp och full ånger- och bytesrätt i 14 dagar. Skicka oss ett mejl där du anger ditt beställningsnummer och skriv gärna en rad och berätta varför du vill returnera varorna. Det hjälper oss att hantera din retur snabbare, bli generellt bättre och därmed ge dig ännu bättre service nästa gång. Fyll sedan noggrant i retursedeln som medföljer din order och lägg den i den förpackning du returnerar till oss. Du betalar returfrakten och är ansvarig för varan till dess att den når oss. Var försiktig om de varor du vill returnera, packa dem väl och avlägsna inte eventuella etiketter. Om varorna är synligt använda och/eller om originalförpackningen är skadad godkänns inte returen. Så fort vi kontrollerat och godkänt returpaketet betalar vi tillbaka pengarna.

Återbetalningen görs av säkerhetsskäl endast till samma kort/konto som den ursprungliga betalningen gjordes ifrån. Vid eventuell återbetalning av kortköp krediteras ditt kort med hjälp av ett unikt referensnummer som identifierar transaktionen. Din kortinformation har alltså inte sparats av Green Laces.

Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav – dessa kommer vi inte att lösa ut.

Returen skickas till

Green Laces
Hökens gata 7
116 46 Stockholm

Kontaktuppgifter vid ångerrätt och reklamation

E-post: info@greenlaces.se
Telefon: 08-641 11 14

Reklamationer

Om du anser att det är ett fabrikationsfel som är orsaken till att du inte är nöjd med en vara ber vi dig att snabbt informera oss. Mejla gärna bilder och en förklaring så att vi snabbt kan sätta oss in i problemet. Vi vill göra vårt yttersta för att du ska bli nöjd och vi följer naturligtvis rådande konsumentlagstiftning.